Eerste week

13 februari 2013 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Hallo Lezer!

We zitten nu bijna een week in Newcastle en hebben de boel al even grondig verkend. Ik begin de weg in de stad gelukkig ook al te kennen, dan hoeven we zometeen ook niet meer met die kaart rond te lopen. De buurt waar we nu tijdelijk wonen kennen we ook al een beetje. Achter onze straat staat een basisschool en er wonen dan ook veel gezinnen met kinderen in de buurt. Ook onze buren hebben kinderen en die horen we regelmatig de trap op en af stormen. Het huis is nogal gehorig.

Ook staat er een huis in de straat waar mensen zomaar naar binnen lopen, na eerst verdacht om zich heen te hebben gekeken. Er komen vaak wazige figuren uit het huis en er hingen camera’s boven de deur. Die zijn nu gelukkig weg dus misschien hebben de bewoners hun kwade praktijken stilgelegd. Wat een wilde fantasie hebben wij toch!

In de stad zelf hebben we onze ogen uitgekeken in het Eldon Square Shopping Centre en alle winkelstraten eromheen. De indeling van de Primark kennen we inmiddels al uit ons hoofd! Op de Grainger Market zijn er allerlei verse groenten en fruit te verkrijgen maar ook vlees en vis. En allemaal voor redelijk lage prijzen en bij sommige stands krijg je ook nog eens studentenkorting. Ook is er een grote Aziatische supermarkt en daar hebben ze Mi Goreng Pedas van Indomie!! Dat is een stukje home away from home voor mij :).

Zondag was het Chinese New Year en er waren allemaal evenementen gepland in Chinatown (ja die hebben we hier ook!). Het was echt superdruk maar wel heel gezellig. Er was een groep die de beroemde drakendans deed en een soort optocht door de straten hield. Er stonden een aantal kermisattracties en springkussens en een hoop standjes met Aziatisch eten. Er werden ook veel Chinese hebbedingetjes verkocht, zoals kleine bedeltjes, waaiers, drakenbeeldjes en bonsaiboompjes. Ik heb zelf chopsticks gekocht (hoe moet ik anders die Mi Goreng eten?) en Fleur heeft nog een aantal fortune cookies weten te bemachtigen. Ook hebben we allebei schattige bedeltjes gehaald.

Verder zijn we nog bij de rivier Tyne geweest en hebben we over de High Level Bridge en Swing Bridge gelopen. Bij de eerste stond overigens een bordje met de tekst “Weak Bridge” dus dat was voor ons een heel ontspannen wandeling. We hebben hier mooie foto’s kunnen maken van de Tyne Bridge, de rivier en de boulevard. Deze zal ik binnenkort uploaden.

Ons huisje bevalt wel en we hebben allebei lekker een eigen plekje om ons terug te kunnen trekken. Er zijn hier en daar nog wel wat dingen mis (deuren die niet sluiten, verwarmingen die niet aan kunnen en sleutels die zoek zijn) maar dat komt hopelijk snel goed. Zoals onze landlord zegt; “We’ll – we’ll – we’ll do something… We’ll fix – fix – fix it as soon as – as soon as possible”. Zo’n aardige man maar hij loopt soms een beetje vast als hij praat.

Ik heb ook weer contact gehad met Stepney Stables, waar ik heel misschien vrijwilligerswerk mag gaan doen, dus ik hoop dat ik daar binnenkort meer van hoor. I’ll let you know ;)

Nou dat was weer een lang verhaal dus ik zal nu afronden. Ons adres is trouwens:

19 Philip Place
Arthur’s Hill
NE4 5AG
Newcastle Upon Tyne, UK

Mochten er mensen zijn die ons Hollandse voedselpakketten willen sturen (hagelslag en suikerbrood, nomnom!) dan zijn ze van harte welkom. Lieve kaartjes en foto’s mag natuurlijk ook :)  En wil iemand zo vriendelijk zijn om m’n mannetje in een envelop te doen en hierheen te sturen? Ik mis hem heel erg :’(

Liefs,

Chantal

1. Rowena:
    13 februari 2013
    Heey tally leuke reisblog en foto's
    Goed dat je het naat je zin hebt daar
    En leuk om te lezen wat je daar allemaal doet!
    Kom maar gauw terug en srry maar je mannetje kost te veel om over te verschepen naar jou ;-p
    Veel plezier nog Xxx
  2. Anneke:
    14 februari 2013
    hoi liefje,
    ben blij dat je je draai al een beetje hebt gevonden.
    Wij missen je ook heeeeeeel erg.
    heel veel knuffies en kuzjesssssssss
    Ank
  3. Marijke:
    16 februari 2013
    Hoi Mop,

Fijn dat je het nu naar je zin hebt. En leuk om je reisblog te lezen. Ik zal kijken wat ik kan doen om je een stukje Nederland te sturen.
    We skypen gauw.
    Kusjes Pap en Mam
  4. Yvonne:
    19 februari 2013
    Hi Chantal,

Leuk om te lezen dat jullie je al een beetje thuis voelen daar. Die landlord klinkt erg aardig (al moet je wel geduld hebben...)

Groetjes, Yvonne
  5. Mirjam:
    23 februari 2013
    Lieve Chantal,
    Wat goed om te horen dat alles nu een beetje op rolletjes loopt. En wat doen jullie leuke dingen zeg! Chinees Nieuw Jaar! *sniff* Dat bestaat dus niet waar ik ben T.T Ik hoop trouwens zo erg dat je mag stage lopen op de ranch! Dat is echt zo gaaf! Met mij gaat het goed, alleen zit ik een beetje in over het masterproject. Nog niet echt een goed onderwerp kunnen vinden. Maar daar breken we onze nekken later wel over haha. Nu eerst, GENIETEN!! Veel plezier en tot snel!

Liefs. Mirjam.