My Little Pony!!

24 maart 2013 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Hallo Lezer,

Weer even een update van mij, mocht wel weer eens tijd worden. Ik heb inmiddels een plekje bij Stepney Bank Stables waar ik vrijwilligerswerk mag doen totdat ik weer wegga. Het is een leuke organisatie met hele lieve en vriendelijke mensen die me erg goed opvangen. De eerste keer dat ik daar kwam moest ik een kort assessment doen. Ik moest laten zien dat ik een paard kan leiden en dat ik er verder goed mee om kan gaan. Ik heb toen met een schattige pony, Willow, buiten wat rondjes gelopen (in de sneeuw en vrieskou ja, brrrr). Dat ging allemaal goed en ze wilden me graag hebben :)

Ik ben diezelfde week naar een volunteer meeting geweest en heb daar veel nieuwe mensen ontmoet, een aantal met een heel sterk accent dus dat was wel even moeilijk. De dagen daarna heb ik veel geholpen bij de stallen. Paarden poetsen, op en afzadelen en helpen bij de lessen. De lessen zijn erg leuk en heel verschillend. De ene keer komt er een nursery group met kindjes die net twee woorden kunnen zeggen en de andere keer zijn het jongeren van 15 die van meerdere scholen gehaald zijn en op deze manier toch proberen iets te leren. Het is heel leuk om te zien hoe beide groepen helemaal opleven als ze bij de paarden zijn. Tijdens de les blijf ik naast de pony lopen, geef ik aanwijzingen en zorg ervoor dat de ruiter zich gemakkelijk voelt.

Bij de kleine kinderen worden er vaak spelletjes gedaan en zingen we liedjes. Ik heb ook een nieuw liedje geleerd!

Horsey, Horsey don't you stop
Just let your feet go clipity clop
Your tail goes swish and the wheels go round
Giddy up we're homeward bound

Gisteren heb ik geholpen met het vullen van netten met hooi. Elk paard krijgt twee netten per dag en per net zit er ongeveer 12 pond hooi in! Het was wel heel gezellig want ik was samen met een Duitse meid en een Japanse vrouw. Omdat ik ook naar Japanse (en Koreaanse) muziek luister hebben we heel enthousiast over allerlei artiesten en bands gepraat en ze vond het super leuk dat ze iemand had gevonden waarmee ze daarover kon praten. Het Duitse meisje is heel behulpzaam en heeft me zo’n beetje alles laten zien en verteld over de stallen. Ik weet nu ook waarom het lijkt alsof Duitsers het hele jaar door vakantie hebben. Ze hebben gewoon heel veel vrije dagen, her en der verspreid en voor elke streek is dat anders. Behalve voor studenten jammer genoeg, vertelde ze me.

Verder ben ik deze week naar de Laing Art Gallery geweest. Ik ging daar heen om te kijken of ik inspiratie op kon doen voor het masterproject. Daar werd ik nog aangesproken door een oude man die dacht dat ik een art student was. Ik ben er wel achter gekomen wat bodycolour is, een soort plakkaatverf.

En dat was wel zo’n beetje de afgelopen twee weken. Volgende week ga ik uiteraard weer naar de manege en helpen bij de Under 5’s group en school group. Maandag komt er ook iemand van Radio Newcastle die wat stukjes gaat opnemen voor zijn Morning Show. Allemaal ter promotie van de Open Day in april. Spannend dus! Aankomend weekend komen m’n moeder, tante en zusje ook langs dus dat wordt ook erg leuk :)

Oh ja, de afgelopen dagen was er een storm, met keiharde rukwinden. En toen is onze schutting omgewaaid… Toen we hier net kwamen zeiden we al tegen elkaar, dat ziet er niet heel stevig uit maar het zal vast niet losraken als wij hier nog zijn. What are the odds? Nou het is dus wel gebeurd en we hebben s’avonds laat nog geprobeerd het hek terug te duwen maar de volgende ochtend was het hele steegje geblokkeerd. Wel hilarisch om te zien dat mensen die het steegje in willen lopen eerst omhoog kijken, schrikken en zich snel omdraaien om een andere weg te zoeken. Inmiddels ligt het hek in stukken in de tuin. Prachtig…

次回まで!
Jikai Made!
Tot de volgende keer!

Chantal

1. Yvonne:
    25 maart 2013
    Dat klinkt alsof je helemaal op je plek bent daar!
  2. Marijke:
    25 maart 2013
    hoi mop,
    Nog een paar dagen en dan kiezen wij het ruime sop om naar newcastle af te reizen. Hoop dat de wind gaat liggen. Blehhh!!
  3. Anneke:
    9 april 2013
    Hallo liefje, na terugkomst nog twee dagen last gehad van zeebenen. haha maar vond het heel gezellie. knuffie en kuzzjes Ank