Sail Away!

6 februari 2013 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

4 februari was het zover. Onze reis naar het mooie Engeland zou beginnen. Het was best nog wel stressen voordat we weg gingen aangezien de jongen, waarmee we een afspraak hadden om twee kamers te bezichtigen en eventueel te huren, op 3 februari mailde dat die inmiddels verhuurd waren. We hadden dus in feite alleen een ticket naar Newcastle en verder niks. Heel fijn.

Maandag in de auto naar IJmuiden waar we op de boot zouden stappen. Na afscheid te hebben genomen van onze familie, sleepten we onze (überzware) koffers en tassen de boot in. Gelukkig was er een heel aardig Aziatisch mannetje die ons wel wilde helpen. We hadden een hut met zeezicht helemaal vooraan de boot.

S’ avonds  was er live muziek en een leuke Quiz in de bar. We trokken ons redelijk vroeg terug in de hut zodat we van een goede nachtrust konden genieten. Helaas was de Noordzee het daar niet mee eens. Ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan. Keiharde wind en meters hoge golven die wij natuurlijk als eerste voelden zo helemaal vooraan. En het gebulder van het water dat tegen de boot kletste hielp ook niet erg. We leven gelukkig nog :)

Die ochtend kwamen we hartstikke brak de hut uit struikelen op zoek naar eten. En toen was die helse tocht alweer voorbij. Gauw de boot uit en op naar de bus die ons naar het centraal station zou brengen. Daar eenmaal aangekomen gingen we op zoek (inderdaad, met al die koffers) naar een hostel zodat we in ieder geval een slaapplek hadden. Toen we die gevonden hadden gingen we maar gelijk bellen met een Landlord waar we kamers mochten bezichtigen diezelfde dag. Aan het eind van de dag hadden we dus een huisje voor drie maanden!

Die nacht hebben we heerlijk geslapen in het hotel en de volgende ochtend mochten we gelijk het huis in. Eerst maar de boel schoongemaakt met onze spullen van PoundWorld en rustig uitgepakt.

Het was een zware reis maar ik ben blij dat we nu eindelijk een eigen plekje hebben en Newcastle kunnen gaan verkennen.
Maar eerst lekker slapen.
Welterusten.